התקנת עמדת טעינה בבניין משותף

תוכן עניינים

התקנת עמדת טעינה בבניין משותף

אזרחים רבים רכשו כבר מכוניות הפועלות על חשמל ולכן קיים צורך שיהיו בבניינים המשותפים עמדות טעינה עבור ההטענה מעת לעת. יש עמדות הטענה במרחב הציבורי, ליד המשרד ובמקומות נוספים אך האופציה הנוחה ביותר היא להטעין את הרכב בחניון ליד הבית.

ההיערכות של וועדי הבתים 

הדיירים שרכשו כבר מכוניות מסוג זה, או מתככנים לקנות בקרוב, פנו לוועד הבית בדרישה לקדם הליך זה כפי שקורה בבנייני מגורים רבים בכל הארץ. לצורך כך פנו נציגי הוועד אל חברת השירות אשר עובדיה הם מומחים בתחום זה, לאור הכשרות מקצועיות שעברו בארץ ובחו”ל. 

המומחים בודקים ובוחרים את השטח בחניון שהוא המתאים ביותר לנושא התקנת עמדת טעינה בבניין משותף ומכינים את התשתיות למטרה זו. מדובר בתשתיות הן של חשמל והן של תקשורת אשר נפרסים בכל רחבי החניון לשימוש עתידי.

היתרון של התקשרות זו עם חברת השירות, היא בכך שכל העלויות הקשורות לפרויקט זה אינן חלות על הדיירים או על וועד הבית, אלא חברת השירות נושאת בכל העלויות הללו. אחת הסיבות העיקריות לכך היא הרצון של חברת השירות לבצע מיזם בטיב מעולה ולא להשאיר זאת לביצועם של הדיירים אשר עלולים לבצע זאת באופן לא מספיק מקצועי ולא בטיחותי.

הגדלת היקף אספקת החשמל 

מערך החשמל של הבניינים הקיימים שהוקמו לפני שנים בודדות או לפני שנים רבות, אינו ערוך לאספקת חשמל בהיקפים כה גבוהים ולכן לאחר בדיקה של מהנדס חשמל נקבע היקף הרחבת האספקה, אשר נדרש בכל אחד מהבניינים שבהם מבצעים התקנת עמדת טעינה בבניין משותף. בהתאם לכך מבצעים הזמנה של הגדלת החשמל ואם מערך החשמל יכול לספק את הגדלת הצריכה, מזמינים רק חיבור לחשמל. 

התנהלות פיננסית בנושא צריכת החשמל

את אספקת החשמל הביתית, כל אדם משלם על פי הנתונים על המונה שלו. כדי לחשב את צריכת החשמל של כל בעל רכב חשמלי, לאחר התקנת עמדת טעינה בבניין משותף, מפעילים תוכנה ייעודית למטרה זו. באמצעותה קיים מידע נגיש ונוח על גובה החיוב של כל אחד מהשכנים. בהתאם לתחשיב זה הכספים הללו מועברים לחשבון הבנק של וועד הבית וכך הוועד מסוגל לשלם את חשבונות החשמל המוגדלים, בעקבות הצריכה המוגברת של החשמל. 

בדרך יעילה ואיכותית זו אין מחלוקות או חילוקי דעות עם הוועד, הנציגים אינם צריכים לרדוף אחר איסוף הכספים כיוון שהכול מתנהל אוטומטית ובמועד הנדרש. 

פוליסת ביטוח לעמדות הטעינה 

בכל בניין מגורים או משרדים שבוצעה בו התקנת עמדת טעינה בבניין משותף, קיים חשש שיהיו בו פגמים, שברים או נזקים אחרים עקב פעילות של אנשים זרים. זו הסיבה שחברת השירות רוכשת פוליסת ביטוח אשר מכסה כל תרחיש אפשרי של נזקים הקשור לעמדות הטעינה שהותקנו וגם לתשתיות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

יצירת קשר

פרטים נוספים? השאירו פרטי יצירת קשר ונחזור אליכם בהקדם!